www.ladybirdpress.com

2011年10月21日金曜日

見学:meeting

先日活版の先輩にお会いして樹脂版のことについてお話を聞いてきました。
とある活版のスタジオを少し見学させていただいてから
お茶でした。
話は手キンでの初歩的な失敗談でしたね。
こんな失敗やあんな失敗…etc。

LBPの手キンは日本製の古いものなので
大体の先輩方はそれをつかっていたこともあって
少しだけ話についてゆけました。
代表的なものとしては見当針を版に挟んでしまうこと(笑)

楽しい時間をすごさせていただきました。

結局佐々木活字さんに頼もうということになり新宿へ。
その他名刺やはがきの紙のことも教えていただきつつ
樹脂版をたのんできて昨日はやくも樹脂版がとどきました。

今夜は胴張りの紙を切ったり樹脂版を切ったりの下準備。

明日はプレスです。


The other day, I met older friend on Letterpress.
Visited a Letterpress studio, and hear about plate.
After there, take a tea break, and talk on failure of using platen press.
Variety of failure come from.

My platen press is made-in-Japan,
older friend used to print by same model.
So I could go somehow along with them.
A major failure, caught in the plate the feed guide. www

Had a valuable and good time.

After all, went to Shinjuku, ask and oder plate SASAKI PRINTING TYPE.
And, they instructed me on paper in addition.
So plate reached me yesterday.

I cut packing paper and pepare this night.

 I’ll print and press tomorrow.

0 件のコメント:

コメントを投稿